2007. augusztus 14., kedd

Na megvagyok, annyi minden tortent, de az ember vagy el, vagy ir. Szerencsesen behajoztam a szalloba, csak a repteren az infopultos lany kozolte, hogy ott, ahova talalkozot beszeltem meg, meg leszallni es varni sem biztonsagos, es ez megviselt.

Sao Paolo. Repulorol kozelitve hatalmas, a serpenyo szelen tulcsorgo varos-pizza, amibe teljesen rendszertelenul felhokarcolo nyilakat dobaltak be, rengeteget (en kb 1000-t szamoltam a repterig, pedig az elejen aludtam). Nagy-nagy kevereke embereknek (osszesen 20 millio) es terbeli-elesi megoldasoknak. Utcakep, mint egy mexikoi kisvaros - az utcafront fele teljesen nyitott boltocskak sora a bolttipusra valo tekintet nelkul: fodraszat, gyogyszertar, autoalkatresz, illatszer, barmi. Az utcan elunk, ugyebar. Aztan elegans villanegyedek, majd business center felhokarcolok, majd lerobbant felhokarcolok. Egyemeletes gyarmati hazak a Tamas batyabol, az erkely log, a parkany toredezett.
Itt el a legnagyobb japan kolonia Japanon kivul (200 ezer), meg 80 ezer magyar, meg 130 ezer zsido.

A vilag 5. legnepesebb orszaga. Tilos az abortusz (katolikus), de a szulokepes koru nok fele (!!!) sterilizalt, ugyhogy most felemeltek 25 evre es ket gyerekre a korhatart.

Tul vagyok az elso kapitalis hasmenesen (meg tegnap este). Az ejszakam szornyu volt (tobb ok miatt). Es ha egyszer beindul a frusztracio... Meg kellett szokni, hogy a dolgok maskepp mukodnek (ertsd: nem mukodnek; elso latasra). Hogy a 3+ csillagos szallodaban sem a pincer, sem a recepcios nem beszel angolul. De nem ismerik am be, hanem homlokrancolva erolkodnek, figyelmesen bologatnak, es valaszolnak is altaluk ismert angol szavakat veletlenszeruen osszerakva. Ez veszelyes, mig ra nem jossz, hogy ennek nincs koze a kerdesedhez. Onnantol kezdve ignoralod a verbalis kommunikaciojukat, es csak az arcukra es a lenyukre figyelsz.

A reggelinel egy sajtos bigyot szemlelve megkerdeztem a mogottem sorbanallot, hogy az micsoda. Mondott egy szot, mosolygott, kinalt, es mar rakta is a tanyeromra az egyiket a maradek osszesen kettobol.

Eloszor a mall-ba (plaza) akartam menni netezni, de utban odafele egy utcara nyitott kis vegyesboltban kotottem ki kedves tulajdonos nenivel, ahol a sarokban par szamitogep es egy jegkremespult jelentette a netcafet (tamogasd a kicsit es a helyi tulajdonut - felelos utazas). Csak kesobb vettem eszre, hogy a meszelt teglafalon nagy Gandhi kep, a nyitott gerendas plafon alatt pedig magankezdemenyezett nyilvanos konyvtar is talalhato - a sarokpolcon hasznaltra olvasott Momoval (Michael Ende), Mennyei profeciakkal, Coelhokkal. Ez egy spiritualis szubkontinens. Kertem nem hideg asvanyvizet, a neni a kirakatba besuto napra tette melegiteni a palackot, mert csak hutobol volt

Szoval nagyon lelkesek es kedvesek(kiveve azok akik megtamadnak megkeselnek es lonek, de azokkal nem talalkoztam, nem akarok es nem is fogok).

Van valami nemtorodomseggel hataros konnyedseg a munkavegzesukben, ahogy kivulrol szemlelik, mintha csak veletlenul lennenek ott es vegeznek azt, amit (vagy azt sem). Az orszag 500 eves tortenelmebol 400 rabszolgasaggal telt (1888-ban szuntettek meg), az valoban nem nyujtott tul sok azonosulasi lehetoseget. Tuti biztos komoly ellenben a focivebe, amibol ok nyertek a legtobbet (otot).

Na ennyi, mert ma fel kilenckor ELOADAS, a Sao Paolo-i playback tarsulat. Mar reggel megismerkedtem 5 playbackessel (1 finn, 1 ir, 1 japan, 2 USA, es kettovel komolyan beszelgettem is - ujabb regeny lehetne), de ma este... ma este belecsapunk a cimbalomba.

Nincsenek megjegyzések: