2007. augusztus 27., hétfő

Ingyen narancs is van, meg ihato viz ejjel-nappal kiteve, ugy am.

A posada szelektiven gyujti a hulladekot a Nemetorszagbol ismeros kulonbozo szinu bodonokkel. Ugyanilyet lattam a balettiskolaban a Piniegros negyedben, ahol Evandrora vartam, aki beugrott az asztrologusahoz, mielott kivitt Joicehoz a kulvarosba. Az egy elokelo negyed: ket-harom hazankent kulon portas figyel az utcara felallitott kis rendorbode-szeru kalitkakban; konnyen lehet, golyoallo uveggel. A szelektivhulladek-gyujto balettiskola elott kozben egylovas vontatasu hajlektalanszeker-fele halad el.

Ahogy Paoloban is, a repteren a csomagra varakozvan az eltunt gyerekek fenykepeit nezegetheted, itt mondjuk ugy hatvanat szamoltam meg hamarjaban.

Este 10 utan nem igazan jo setalni, mondta a recepcios leanyzo. Ezt hetkor kerdeztem, a boltok nyolcig vannak nyitva, addig nyugodtan lehet, mondta. Ahogy jottunk at a kozponton a spanyolokkal, mar kaptunk kostolot: 'regalo, regalo' (ajandek, ajandek) kiabalja a 6 eves kisfiu vagy a felnott ferfi, es az arcodba lengeti az ajandekozni (eladni) valo valamit (barmit). A szivebol, 'de coracao', mutatja; de ha elfogadod, nem uszod meg fizetes nelkul, es ha vonakodsz, csunya vitaba (vagy barmibe) keveredhetsz.

Minden egyes elemiszeren, a narancsletol kezdve a vajon at a teafilterig koveren szedett betukkel fel van tuntetve, hogy az Contem gluten, vagy Nao contem gluten. Ez ugye az, amit az EU tag Magyarorszagon evek ota hiaba probal elerni a Liszterzekeny Szovetseg.

Szoval ez az. Valami elkepeszto kulonbsegek elnek egyutt, es nem elszigetelt jelensegkent, hanem mintha melyen a strukturaba agyazva letezne egy elso (feledik) es egy harmadik (negyedik) vilag, amelyek az egyes ember eleteben is at- meg atszovik egymast, tarsadalmi (kozossegi) szinten pedig egymas kozvetlen kozeleben, olykor-olykor (nem is olyan ritkan) egymassal erintkezve es keveredve elnek.

A fogszabalyzasi maniat viszont tovabbra sem ertem. Gyula szerint a itt tebe leginkabb semmit nem terit, es minden fog-dolog rengetegbe kerul. Ehhez kepest a (nem annyira sok) szemelyes ismeros kozul ujabb szabalyoztato leletek: Joice vacsoravendegei kozul a kb 45 eves mernok, valamint Rogerio unokatestvere, a Minas Gerais volt banyaszregio szerintem kb 10 gyermekes csaladjabol 3 eve Sao Paoloba jott es most multimedias kommunikaciot tanulo, csontfekete afrofrizuras fiu. Mellesleg, ismet ket ferfi.

Nincsenek megjegyzések: