2007. szeptember 30., vasárnap

Koltai Lajos: Este

Bottom line, Evening loses both ways, offering neither the clarity of studio product nor the art and integrity of indie films.

Beautifully filmed, but decidedly dull, Evening is a collossal waste of a talented cast.

Huh.
Megnyugodtam. Már kezdtem aggódni, hogy a hiba az én készülékemben van.

Az egyetlen, ami miatt érdemes volt nem kimenni (a társaság mellett persze ;-)) az öregnéni színésznők arca. Valószínű ennyi idő alatt magába gyűjt annyi méltóságot és tartalmat, hogy bármilyen szerep mellett érdemes nézni. A barátnők ágy-jelenetének (nem úgy!!) variált ismétlése jó ötlet, Meryl Streep és Mamie Gummer (az életben anya és lánya) szerepeltetése ugyanazon szerep öreg és fiatal változatára szintén. Ennyi.

AJÁNLAT. A Tabánban péntek este nyolckor Bergman életmű sorozat 600 forintért, kettő már lement, de hátravan vagy tíz.

PS. Meryl Streep mindig is szimpatikus volt, de most megtudtam, hogy négy, 4, NÉGY gyereke van (ugyanattóla férfitől aki ma is a férje), perfekcionista a munkájában, egy filmjéhez 8 hét alatt megtanult hegedülni napi 6 órát gyakorolva, és másik kedvencem Diane Keaton calls her "my generation's genius."

PS 2. Jé. Mamie Gummer játszott már egyszer a mamájával annak fiatal szerepében tízéves korában, mégpedig egy kedvenc filmemben: The House of Spirits, Das Geisterhaus, Kísértetház. Semmi ezoterika, hanem chilei diktatúra és családregény. Meryl Streep mellett Antonio Banderas, Winona Ryder, Glenn Close, Jeremy Irons, Vanessa Redgrave. Aki tudja, nézze!

5 megjegyzés:

gjuci írta...

Amikor kérdeztem a moziban, hogy a Kísértetház az Isabel Allende-e, akkor mondtad nem, film. Pedig az is, és tényleg Allende, utánanéztem! :-)

Anikó írta...

Közben én is rájöttem a filszájtokon bolyongás közben :) Bocs, azt én akkor nem tudtam... :-o
Ő egyébként unokahúga Salvador Allendének, aki chilei elnök volt 1970-73-ig, és akit a Pinochet megdöntött. Érdekes, nem?

vadjutka írta...

Az egyik kedvenc filmem a Kísértetház!!! Sztem az zseniális.

aandi írta...

Én nemláttam, nemláttam! Muti muti!

Anikó írta...

Igenigen, zseniális, elképesztő, fantasztikus.
Didó: egyszer megnézzük veled...
Vad: emlékszel a végére...? Amikor a kislányával van, és az életről beszél........................