2007. november 25., vasárnap

Pszichodráma Béla

Utazásokból hazaérkeztemben szomszéd mondja, hogy jól nézek ki. Mármint szép vagyok, csinos, kisimult, életteli.
Azonnal pasira gyanakodott persze.
Mondom, hogy nem, ez a pszichodráma.
Mondja erre ő, hogy így hívom a kefélést? Vagy az a neve, hogy Pszichodráma Béla?

Micsoda bók.
Credits to Jacob Levi Moreno. (For the development of society and the benefit of humankind.)

***

Megvolt a Titkos Előadás. Tegnap, a Sirályban.
Elnézést mindenkitől, aki azért nem jött el, mert nem tudott róla.
Elfelejtettünk szólni, és csodálkoztunk, hogy 22-en ülnek a nézőtéren a múltkori 70 helyett.
Hát izé.
Pedig sokévi átlagomnál felszabadultabban játszottam.
Credits to Pszichodráma Béla.

***

A bit more on Moreno...
In his autobiography, Dr. Moreno recalls his - now classic - encounter with Freud in 1912.
Well, Dr. Freud, I start where you leave. You meet people in your office - I meet them on the street and in their homes. You analyze their dreams - I give them the courage to dream again. You tear them apart - I help them to put the parts back together again.

7 megjegyzés:

frodó írta...

Aha! Tehát Béla a neve! :-))
Te rossz életű neked nem van skype sohse bekapcsolva?
Szégyen gyalázat!!!!!

F.

aandi írta...

Azt hallottad, hogy Pintér Gábor is Moreno intézményt alapít? Tudod, nála vagyok 150 óráson. Tökari.

Anikó írta...

Nem, nem hallottam.
Azt a Moreno intézményt, asszem, Moreno alapította :-)
Autentikusság és névhasználat (saját nem egyenlő idegen...) tekintetében tudok finnyás lenni.
De az önism. csopid ettől lehet tök jó.
Hajrá Te.

Lőrincz Éva írta...

Én ugyan nagy híve vagyok a magyar pszichodráma élet diverzálódásának... A névhasználat és autentikusság témakörben meg szintén...
Kicsit sok itt az elhallgatás :)))

Anikó írta...

Ezt most nem teljesen értem, úgyhogy ezennel rákérdezek.
- Tehát akkor miről mit gondolsz?

Anikó írta...

jaja, most szúrtam ki a naplementés bejegyzésen a kommentedet, és utána pánikszerűen visszanéztem egy darabig...

Anikó írta...

Kitalálni vélem, hogy miről mit gondolsz, egyébként. Az 1. és a 2. mondat már megvan. Szerintem.