2007. december 8., szombat

Víziböjt és hanuka

És hogy van ez a víziböjt, vagy mi - kérdezte tegnap Eszter életem első hanukai vacsoráján. Tisztító-méregtelenítő léböjtkúrám harmadik estéjét narancsos csirke, zambiai rizs, diós rizskoch, jeruzsálemi túrótorta, csokoládés koszorú-kuglóf, sokzöldséges tésztasaláta, még-több-is-volt-csak-elfelejtettem étel és számos kellemes ember társaságában töltöttem. Képek Fűszerestől majd ott. - Időközben: itt! Gyönyörű kép.

Öt éve voltam először léböjtkúrán. Négycsillagos szállodába deponáltam magam, amiért az ennek megfelelő rengeteg pénzt fizettem, plusz némi felárat azért, hogy kilenc napon át ne adjanak enni. Két nap felvezetés, öt nap léböjt (víz, gyógytea, frissen facsart zöldség- és gyümölcslé), két nap levezetés (az első napi étkezés egy alma bírt lenni).
Most kedd éjjel viszont annyira befrusztráltam magam magamtól, hogy Változtatni kell! felkiáltással szerda reggel nekikezdtem. A terv régebbi keletű, a szükséges juharszirupot először októberben vettem meg, és a gondosan elkészített kúraitalt (1.5 deci szirup, 1.5 deci citromlé, 1.7 liter víz) el is iszogattam, az első fél nap után napi rendes étkezéseim mellett. Nem sikerült, na. Teljes meglepetésemre azonban most a negyedik napot kezdem, itthon, egyedül, ingyen, a tegnap esti nehezített akadálypálya ellenére.
Aki nem próbálta, csak ajánlani tudom. Igaz, amit írnak: megtisztítás a felhalmozódott salakanyagoktól, mérgektől; a bőrben, kötőszövetekben, emésztőrendszerben (igen, nekem van ilyenem, és lehet hogy neked is, attól még, hogy nem ildomos emlegetni). További bónusz-jóhatásokat remélek életemre, mentális és érzelmi állapotomra, személyiségfejlődésemre, stabilitásomra; titokban és vágyakozva.

Hanukárol bővebben az immár belinkelt judán:
"Szerintem ez Hanuka legfontosabb üzenete: teremtsen mindenki Fényt (hiszen I-ten képére teremttettünk, megvan bennünk is ez a képesség) és világítson be vele sötét zugokba. Vigyünk fényt oda, ahol most még sötétség van. Kezdje mindenki a saját életével!"

Juditnak, aki az egészet szervezte és lebonyolította (tegnap jöttem rá - annyi más mellett -, hogy ez nem magától értetődő), ez sikerült; sőt a bevilágított zug mások életére is kiterjedett. (Ez így túl direkt, banalitás, brühühü, holnap ki fogom húzni, de addig lássátok).

Egy fecni a hangulatról:
Ricsi búcsúzkodóban megöleli Esztert:
- Fincsi voltál...
Eszter nagy szemekkel, teljes komolysággal:
- Mi? Pincsi?

- ez is Judit -

4 megjegyzés:

vadjutka írta...

köszönöm :-)

gjuci írta...

Nem narancsos, hanem mandarinos-citromos... Csak hogy majd kedden úgy edd!

Anikó írta...

(ilyen gyors voltál??? Ez nem lehet...)
Csak azért fogadom el, mert jogodban áll megnevezni alkotásodat.
És úgy eszem :-)

Anikó írta...

TE mit köszönsz?
:-)