2009. június 30., kedd

Baszkföld Bilbao

Baszkföldön vagyok, Bilbaoban. Hirtelen jött utazás, egy héttel ezelőtt tudtam meg, felkészülni nem volt idő, és eddig nagyon-nagyon jól alakul.

Négyszázezres város. Itt is ki lehet metrózni, nem a tengerhez (ettől mindig elalélok), hanem az óceánhoz, ahol felgyűrődött kőzetlemezek mellett lehet fürdeni az örökké tarajos hullámokban és kémlelni a vizet. Túloldalt Alaszka, legközelebb.






Hihetetlen iparosodott város. A hetvenes évekig mindenki hajót épített és repülőgépet, de az olajár-robbanásban ezek tönkrementek. De ez a mérnökök országa - this is the country of engineers, mondták ma magukról - akik azóta, hogy ne unatkozzanak, kortárs építészetre tértek át.

Építettek kanyarhidat


ami járda helyett, az miért is lenne, üveg-mozaikokkal fedett





kortárs műalkotásokat, ú. m. óriáspók



óriáskutyát virágokból, miért is ne,


iker felhőkarcoló-párt, amiből darabok állnak ki,




és kanyartornyot: kell egy torony, ami kanyarog, hogy legyen.


A villamospályák természetesen füvesítettek.


És holnap itt fogok reggelizni.



Buenas noches! Suena con los angeles!
Jó éjszakát! Álmodjatok az angyalokkal!

2 megjegyzés:

Balogh Péter írta...

Ez egyszerűen egy csodálatos hely lehet, a villamossínektől, illetve a közöttük lévő fűtől, meg majd elállt a szavam! Nyaralni akarok én is!!!

Anikó írta...

Nagyon örülök! :-)
Tényleg remek hely!
Képzeld, én munka miatt voltam itt, csak maradtam még plusz két napot.
Neked tényleg tobzódás lenne - mérnök-paradicsom :-)